نقاشی ساختمان

چگونه و کجای ساختمان و منازل از رنگ نارنجی استفاده کنیم؟

استفاده از رنگ نارنجی در نقاشی ساختمان و نقاشی منزل

 خواص روانی مثبت رنگ نارنجی آسایش فیزیکی، اشتها، گرما، امنیت، هوسرانی، شور و شوق، فراوانی و سرگرمی .

 خواص روانی منفی  محرومیت، سرخوردگی، بیهودگی و نارسی هست.

 این رنگ ترکیبی از رنگ قرمز و زرد است. نارنجی رنگی محرک است و این تحریک ترکیبی از واکنش فیزیکی و عاطفی ست. این رنگ، رنگ سرگرمی ذهن است و آسایش فیزیکی ذهن را فراهم میکند. غذا، گرما، سرپناه و غیره از تاثیرات نارنجی است و در مقابل اینها میتواند حس محرومیت را هم منتقل کند. استفاده بیش از حد این رنگ میتواند بیهودگی و فقدان جدی ارزشهای فکری را ایجاد کند.

 این رنگ با مشخصه بسیار شاخص و ساده خود، سمبل نشاط و شادمانی و از طرفی نشانه دانش و آگاهی است. این رنگ احساسات اجتماعی بودن و شدن را افزایش داده و فعالیتهای اجتماعی را در افراد تقویت می بخشد.

موثرترین بخش بدن انسان، سیستم عضلانی و ماهیچه های انسان است که به سرعت از این رنگ تاثیر می پذیرد. استفاده افراطی از رنگ نارنجی سبب نامتعادلی و ناهماهنگی در سیستم عصبی افراد می شود. و توصیه می شود که این رنگ به همراه رنگ سبز یا آبی استفاده شود.
اعضای مختلفی از بدن از جمله طحال، غده پانکراس، معده، روده ها و کلیه ها از این رنگ متاثر هستند. ناراحتی و افسردگی های شدید نیز می توانند به وسیله رنگ نارنجی درمان شوند. برای رفع ناراحتیهای گذرا در سیستم گوارشی نیز استفاده از رنگ نارنجی مفید می باشد.

 رنگ نارنجی رنگی گرم می‌باشد. اگر شما به فکر استفاده از این رنگ در منزلتان می‌باشید، مطمئنا از این مطلب خوشتان خواهد آمد، زیرا تنالیته‌‌های مختلف از رنگهای مرکبات را به نمایش گذاشته است.

 •رنگ نارنجی، ترکیب زرد و قرمز است و به عنوان یک رنگ انرژی‌زا در نظر گرفته می‌شود.
رنگ نارنجی، احساس هیجان، گرما و شور و شوق را به ذهن می‌آورد.
رنگ نارنجی، معمولاً برای جلب توجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نارنجی هم می تواند واکنش های جدی را برانگیزد. افراد در برابر نارنجی دو واکنش نشان می دهند: یا عاشق آن می شوند یا از آن متنفر می شوند. نارنجی اصولا با زرق و برق، اشتعال، توانایی، انرژی، گرما، و آسایش در ارتباط است

نارنجی، خصوصیاتی شبیه قرمز دارد اما در عین حال حس گرما و صمیمت ایجاد می کند. می توانید در اتاق نشیمن و جایی که افراد خانواده دور هم جمع می شوند از آن استفاده کنید

 

این رنگ ممکن است گرمترین رنگ سال باشد. اگر رنگ دیوار اصلی و یا یکی از دیوارها با این رنگ نقاشی شود، گرمی و جنبش و حرکت در اتاق ایجاد می‌شود و تازگی و طراوت به منزلتان اضافه می‌شود.

دیوارهای سفید رنگ، کف چوبی و تخت با روکش نارنجی به اتاق طراوت و تازگی می‌دهد. رنگ نارنجی به راحتی ترکیبی زیبا و شاد با دیگر وسایل منحصر به فرد اتاق ایجاد کرده است.

رنگ نارنجی ترکیبی جالب با کوسن‌های نقش و نگاردار ایجاد کرده است، که این زیبایی در مقابل رنگ قهوه‌ای زیرکانه صندلی به اوج خود رسیده است. هماهنگی این رنگ با طلایی و برنز و سفید، زیبایی و حرارت و تنوع رنگی را به اتاق داده است.

ترکیب نارنجی و صورتی به اتاق حرارت و جنبش داده است. دو رنگ سیاه و سفید زمنیه‌‌ای خنثی برای خودنمایی رنگ نارنجی می‌سازد. وجود آینه‌‌ها و انعکاس نور توسط آنها فضا را دو برابر روشن‌تر می‌کند.

در چرخه رنگی، دو رنگ نارنجی و قرمز در کنار هم بسیار موزون و زیبا می‌باشند. تابلوی هنری بزرگ، به دیوار سفید رنگ ساده، جلوه داده است و پارچه بالشتک‌های نارنجی رنگ، گرمی و جنبش را به فضا القا می‌کند. رنگ نارنجی توسط چلچراغ‌‌ها و کتاب و میوه‌‌های درون جام سفید رنگ در تمام فضا پخش شده است و اتاق را دوست داشتنی و جالب ساخته است.

 

این اتاق از لحاظ مقدار فضا کوچک است، اما از لحاظ سبک بصری و زیبایی بسیار وسیع است و این بخاطر حضور رنگ نارنجی روی کاناپه‌‌ها و دیوار می‌باشد. در این اتاق یک رنگ مکمل که به نظر غیرعادی می‌رسد به رنگ آبی در کنار نارنجی آورده شده که همین کار باعث زیباتر شدن و خاص بودن این فضا شده است.

انتخاب یک رنگ جیغ برای اتاق شاید یک حرکت هولناک به نظر برسد، اما این کار با به کار بردن رنگ‌های دیگر در فضا، جلوه‌ای عالی به اتاق می‌دهد. در این اتاق خواب در کنار رنگ نارنجی پر رنگ دیوار از رنگ‌های سبز کیوی، سبز جلبکی و قهوه‌ای استفاده شده است که فضا را به نحو عالی جذاب ساخته است. 

2 پاسخ

تعقیب

    دیدگاه خود را ثبت کنید

    تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
    در گفتگو ها شرکت کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *