نقاشی ساختمان در سعادت آباد

رنگ آمیزی نما – رنگ آمیزی نمای ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری

رنگ آمیزی نما یک تکنیک بسیار مفید برای نوسازی جلوه یک ساختمان محسوب می شود. با توجه به اینکه هزینه رنگ آمیزی نما در مقایسه با دیگر روش هایی که برای تغییر در نمای خارجی یک ساختمان می توان از آن استفاده کرد، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود بنابراین نقاشی نما می تواند یک انتخاب خوب برای بازسازی و نوسازی نمای ساختمان بحساب آید.

تغییرات دمایی ، باران های اسیدی ، گرد و غبار ، آلاینده های شیمیایی و دلایل مشابه دیگر ممکن است نمای ساختمان را دچار تغییراتی نمایند که خیلی خوشایند ساکنین آن نباشد.

بنابراین رنگ آمیزی نما می تواند ظاهر ساختمان را تا حدود زیادی به حالت و رنگ دلخواه ما تغییر دهد.

نمای ساختمان ممکن است با متریال های مختلفی طراحی و اجرا شده باشد منجمله : نمای سیمانی ، نمای سنگی ، نمای چوبی ، نمای آجری ، نمای کامپوزیت و نمای ترکیبی. هر کدام از متریال هایی که برای نما بکار برده شود بعد از مدتی دچار دگرگونی های محیطی خواهد شد که در این میان نمای سیمانی خیلی سریعتر نسبت به سایر مصالح تغییر رنگ خواهد داد.

ویژگی های رنگ نمای ساختمان :

رنگ نمای ساختمان باید دارای ویژگی هایی به شرح ذیل باشد :

  • مقاوم در برابر رطوبت و بارندگی و کاملا قابل شستشو باشد.
  • مقاوم در مقابل تابش نور مستقیم خورشید و دمای بالا باشد.
  • حلال در آب باشد.
  • غیر قابل اشتعال باشد.
  • جاذب گرد و غبار نباشد ( آنتی استاتیک ).
رنگ آمیزی نما
رنگ آمیزی نما
نقاشی نمای ساختمان

اما رنگ آمیزی نما معمولا با تجهیزات ویژه ای انجام می گیرد و مجری کار بایستی نقاشی مجرب و توانمند باشد که علاوه بر رعایت اصول کیفیت فنی کار ، به اصول ایمنی کار در ارتفاع هم تسلط لازم را داشته باشد.

برای نقاشی نمای ساختمان های بسیار بلند نیاز به استفاده تجهیزات معروف به راپل ( Rope Access ) می باشد که نقاش در این روش با طناب ویژه از بالای ساختمان بصورت آویزان اقدام به رنگ آمیزی می کند و همه مصالح و ابزارآلات رنگ آمیزی را همراه دارد.

رنگ آمیزی نمای ساختمان های بلند و کار در ارتفاع در مقایسه با نقاشی داخل ساختمان به مراتب سخت تر و پر مخاطره تر می باشد. بنابراین صرف اینکه از یک نقاش ساختمان که تجربه کافی برای کار کردن در ارتفاع را ندارد ضمن اینکه بسیار خطرناک می باشد، احتمال دارد هزینه های مالی ناشی از دوباره کاری ، ریخته شدن رنگ و افتادن مداوم ابزار رنگ زنی را داشته باشد. ضمن اینکه نقاش نمای ساختمان ممکن است با سطوح مختلفی نظیر سیمان،سنگ،آجر ، چوب و غیره روبرو شود که رنگ آمیزی هر کدام از این سطوح توانمندی و تجربه کاری متفاوتی می طلبد.

رنگ آمیزی نما

اما اگر ارتفاع ساختمان زیاد بلند نباشد و یا سقف ساختمان حالت شیروانی داشته باشد می توانیم از تخته و داربست برای رنگ آمیزی نما استفاده کنیم که در هر صورت رعایت اصولی ایمنی نباید هرگز فراموش شود.

مراحل رنگ آمیزی نما

  1. سطحی که میخواهیم رنگ آمیزی کنیم در ابتدا با دستگاه واترجت کاملاً شستشو داده می شود تا هرگونه موادی که باعث عدم چسبندگی کافی رنگ می شود برطرف شود.
  2. درز گیری و مرمت های اولیه سطح با متریال متناسب با نما
  3. آستر زدن با پرایمر هایی که خاصیت ضد آب دارند و از نفوذ آب به سطح زیرین رنگ جلوگیری می کند.
  4. رنگ نهایی با طیف رنگی مناسب

قیمت رنگ آمیزی نما

قیمت رنگ آمیزی نما با توجه به ارتفاع ساختمان، نوع متریال نما و رنگ مورد استفاده می تواند متغیر باشد ولی اطلاعات دقیق در مورد قیمت رنگ آمیزی نمای ساختمان را با تماس و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان گروه آلما بدست آورید.

کارگروه آلما با داشتن تجهیزات و پرسنل متخصص در زمینه رنگ آمیزی نما اماده ارائه هرگونه خدمات نقاشی نمای ساختمان می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *